« Geri dön

“İcat Oyunu”

Arka planı

Öğretmen Ağı’nın uzun soluklu programlarından biri olan Yaratıcı Problem Çözme Programı, Tasarım Odaklı Düşünme metodolojisinin “öğretmence”sini uygulayarak öğretmenlerin yaratıcı özgüvenlerini artırarak karşılaştıkları sorunlara yaratıcı çözümler geliştirebilecekleri yeni bir yöntem sunuyor. Yaratıcı özgüveni, “bireyin yaratıcı olabileceğine, karşılaştığı problemleri çözmeye ve değişim yaratmaya yönelik özgüveninin artması” olarak tanımlıyoruz. Gelin, program sürecinde de kullandığımız yaratıcı özgüveni artırmayı kolaylaştıran ısınma oyunlarını birlikte keşfedelim.


İcat Oyunu Nasıl Oynanır?

uçak_oyunu.png

 

  1. Oyuncular serbest hareket edebilecekleri büyüklükte bir alanda toplanır.
  2. Oyunun kuralları açıklanır: İki dakika içinde her oyuncu, soyisminin baş harfi ile başlayan bir nesne düşünür, bir yapışkanlı kağıda yazar. Kağıdı alnına yapıştırır.
  3. 3 dakika boyunca oyuncular alanda gezerek diğer kişilerin alnında yazılı nesnelere bakar. İki kişi, kendi kararlarıyla bir araya gelir ve nesneleriyle alakalı bir icat düşünür. Bu icat iki objeyi direkt birleştirerek, özelliklerinden ilham alarak veya objeleri içeren yeni bir iş modeli olarak üretilebilir. Örneğin: Makas + Sehpa = Streç film kesmek için 4 tarafı keskin bir mutfak sehpası.
  4. Birlikte icat yapan oyunculardan yarattıkları fikri, diğer gruplarla paylaşılacak şekilde yazıya dökmeleri istenir. Bunun için 10 dakika verilir. Her grubun kağıdında şu bilgilere yer vermesi gerekmektedir: İcadın ismi, hangi iki objenin birleştirildiği, icadı kimin, ne için kullanacağının açıklaması, icadın çizimi, nasıl çalıştığının kısa açıklaması, icadın sloganı.
  5. Tüm icatlar, herkesin bakması için duvara asılır. Gönüllüler icatlarını sunarak grupla paylaşır.
  6. Oyunun sonunda kolaylaştırıcı kapanış yapar: “Yaratıcı düşünme, görülmemiş ilişkileri görmek, farklılıkları birleştirmek, bir konudan ilham alarak yeni fikirler üretmeyi gerektirir. Bir problemi çözerken ‘nasıl yapabiliriz?’ sorusunu sorduğumuzda işbirliği halinde farklı icatlar ürettiğimiz gibi farklı fikirleri de birleştirerek etkili çözümler yaratmayı hedefleyelim.”


Isınma Oyunları Nasıl Uygulanır?

Isınma oyunları, her branştan öğretmen veya eğitimci tarafından herkesle uygulanabilir. Isınma oyunları, hedef kitle dinamiklerine, ihtiyaçlarına ve ortama göre uyarlanabilir. 

Her ısınma oyunu, uygulanıp farklı kişilerle buluştukça gelişmeye ve zenginleşmeye açıktır. Isınma oyununa dair edindiğiniz deneyimleri ve çözümün gelişmeye açık yönlerine dair önerilerinizi Öğretmen Ağı - Çözüm Merkezi Geri Bildirim Formunu doldurarak iletebilirsiniz.

Uygulama sürecine yaratıcı düşünmeyi dahil etmek için Yaratıcı Problem Çözme becerisi ve Tasarım Odaklı Düşünme (TOD) metodolojisine dair daha fazla bilgi ve içeriğe www.yaraticiproblemcozme.org adresinden ulaşılabilir. 

Isınma oyunuyla ilgili sosyal medya paylaşımlarınızda #DeğişimOkulda hashtagini kullanarak ve Öğretmen Ağı sosyal medya hesabını etiketleyerek, oyunların yaygınlaşmasına katkı sunabilirsiniz. 

anket_icon.png Isınma oyununu uyguladığınızda, buradaki 
formu doldurarak
geri bildirimlerinizi paylaşır mısınız?

Üye Girişi

Yeni Kullanıcı

Dahil Ol ›

Öğretmen Ağı web sitesinde çerez kullanımına izin verilmektedir. Web sitesinde gezinmeye devam ederek, bu kullanımı kabul etmiş sayılırsınız. Daha Fazla BilgiKabul Ediyorum