« Geri dön

“Uçak Oyunu”

Arka planı

Öğretmen Ağı’nın uzun soluklu programlarından biri olan Yaratıcı Problem Çözme Programı, Tasarım Odaklı Düşünme metodolojisinin “öğretmence”sini uygulayarak öğretmenlerin yaratıcı özgüvenlerini artırarak karşılaştıkları sorunlara yaratıcı çözümler geliştirebilecekleri yeni bir yöntem sunuyor. Yaratıcı özgüveni, “bireyin yaratıcı olabileceğine, karşılaştığı problemleri çözmeye ve değişim yaratmaya yönelik özgüveninin artması” olarak tanımlanıyoruz. Gelin, program sürecinde de kullandığımız yaratıcı özgüveni artırmayı kolaylaştıran ısınma oyunlarını birlikte keşfedelim.


Uçak Oyunu Nasıl Oynanır? 

uçak_oyunu.png

 

  1. Grup 3-4 kişilik ekiplere bölünür. Her ekip bir masanın başında toplanır.

  2. Oyun anlatılır: Her kişi kullanmadığı elini arkasına koyup, tek elini kullanarak grubuyla işbirliği halinde çalışacaktır. Amaç, grupça, doğrusal olarak en uzun mesafeyi uçan uçağı yapmaktır. Tüm gruplardan 1 kişi, aynı noktadan, aynı yönde uçağı fırlatacaktır. Önce deneme yarışı, sonra asıl yarış yapılacaktır. İki yarış arasında gruplar uçaklarını modifiye etme ya da sıfırdan yeni bir uçak oluşturma hakkına sahiptir.

  3. Gruplara 10 dakika plan yapma zamanı verilir. Ne tür bir uçak yapacaklarını, hangi malzemeleri kullanacaklarını belirlemeleri istenir. Çizerek veya konuşarak, istedikleri gibi plan yapabilirler. Planlama aşaması bittiğinde, gruplar uçağı yapmaya başlar. 10 dakika süre verilir.

  4. Süre dolunca her ekipten 1 kişi, birer birer uçağı uçurur. Uçaklar aynı noktadan, aynı yöne doğru uçurulmalıdır. Bu esnada herkesin tezahürat etmesi teşvik edilir. Uçaklar indikleri noktada bırakılır.

6.Ekipler ikinci tura hazırlanmak için masalarına döner. İlk yarıştan öğrendikleriyle uçaklarını modifiye edebilirler veya yeni bir uçak yapabilirler. Amaç, ilk seferkinden daha iyi uçan bir uçak yaratmaktır. Değişiklik yapmak zorunlu değildir. İkinci yarış yapılır. Kazanan

ekip alkışlanır. Oyun çözümlenir: “Tasarım odaklı düşünmenin son iki adımı fikirleri prototipleme ve test etmedir. Prototiplemede, fikrimizin en küçük ve temel halini somutlaştırırız. Test ettiğimizde nelerin işlediğini, nelerin farklı olması gerektiğini anlarız. Uçaklarımızı yaptık, nasıl uçtuklarına baktık, yani test ettik ve iyileştirdik. Ürettiğimiz çözümler için aynısını yapabiliriz.”


Isınma Oyunları Nasıl Uygulanır?

Isınma oyunları, her branştan öğretmen veya eğitimci tarafından herkesle uygulanabilir. Isınma oyunları, hedef kitle dinamiklerine, ihtiyaçlarına ve ortama göre uyarlanabilir. 

Her ısınma oyunu, uygulanıp farklı kişilerle buluştukça gelişmeye ve zenginleşmeye açıktır. Isınma oyununa dair edindiğiniz deneyimleri ve çözümün gelişmeye açık yönlerine dair önerilerinizi Öğretmen Ağı - Çözüm Merkezi Geri Bildirim Formunu doldurarak iletebilirsiniz.

Uygulama sürecine yaratıcı düşünmeyi dahil etmek için Yaratıcı Problem Çözme becerisi ve Tasarım Odaklı Düşünme (TOD) metodolojisine dair daha fazla bilgi ve içeriğe www.yaraticiproblemcozme.org adresinden ulaşılabilir. 

Isınma oyunuyla ilgili sosyal medya paylaşımlarınızda #DeğişimOkulda hashtagini kullanarak ve Öğretmen Ağı sosyal medya hesabını etiketleyerek, oyunların yaygınlaşmasına katkı sunabilirsiniz.

 

anket_icon.png Isınma oyununu uyguladığınızda, buradaki 
formu doldurarak
geri bildirimlerinizi paylaşır mısınız?

Üye Girişi

Yeni Kullanıcı

Dahil Ol ›

Öğretmen Ağı web sitesinde çerez kullanımına izin verilmektedir. Web sitesinde gezinmeye devam ederek, bu kullanımı kabul etmiş sayılırsınız. Daha Fazla BilgiKabul Ediyorum