« Geri dön

“Saçmalama Sandalyesi”

Arka planı

Öğretmen Ağı’nın uzun soluklu programlarından biri olan Yaratıcı Problem Çözme Programı, Tasarım Odaklı Düşünme metodolojisinin “öğretmence”sini uygulayarak öğretmenlerin yaratıcı özgüvenlerini artırarak karşılaştıkları sorunlara yaratıcı çözümler geliştirebilecekleri yeni bir yöntem sunuyor. Yaratıcı özgüveni, “bireyin yaratıcı olabileceğine, karşılaştığı problemleri çözmeye ve değişim yaratmaya yönelik özgüveninin artması” olarak tanımlanıyoruz. Gelin, program sürecinde de kullandığımız yaratıcı özgüveni artırmayı kolaylaştıran ısınma oyunlarını birlikte keşfedelim.


Saçmalama Sandalyesi Nasıl Oynanır?

uçak_oyunu.png

 

1.Grup çember halinde ayakta durur. Çemberin ortasına bir adet sandalye yerleştirilir.

2.Oyunun kuralları açıklanır: "Yaratıcılık kaslarımızı geliştirmek için bir oyun oynayacağız. Oyunun tek bir kuralı var: Olabilecek en saçma fikirleri üretmek. Sorduğum soruya dair aklına bir çözüm gelen kişinin ortadaki sandalyeye geçip fikrini söylemesini rica ediyorum. Açıkladığınız çözüm ne kadar saçma olursa o kadar çok alkış alacaksınız."

3.Moderatör soruyu açıklar: "Samaklıkta iğne nasıl bulunur?"

4.Grup gönüllülük esası ile fikirlerini açıklamaya başlar. (Ör.“Dünyanın en şanssız insanını samanlığa sokarız, iğne ayağına batar böylece iğneyi bulmuş oluruz.”)

5.Paylaşılan fikirler grup tarafından alkışlanır. Ne kadar saçma ise alkış o kadar güçlenmelidir. Oyunun temposunu yüksek tutmak için hızlanma çağrısı yapılabilir. Oyun süresi grup dinamiğine göre kısaltılabilir ya da uzatılabilir.

6.Oyunun bitiminde gruba kısa bir açıklama yapılır: "Yaratıcılık, kendimizi özgür bırakıp düşündüğümüzde artan ve herkeste var olan bir özellik. Kaygılarımızdan, korkularımızdan uzaklaştıkça daha iyi fikirler üretmeye başlarız. Çözmek istediğimiz konuya dair yaratıcı fikirler düşünürken aklınıza gelen fikirleri çekinmeden paylaşmanızı rica ediyorum. Bariyerlere takılmadan, “bu fikir saçma, olmaz, beğenilmez, imkasız” gibi düşüncelere kapılmadan probleme yönelik fikir üretin. Fikirleri öldürmek değil yaşatmak amacımız,

unutmayın. Eğer aklınıza bir sebeple “olmaz” düşüncesi geliyorsa, fikrin nasıl olabileceğini düşünün ve üretime devam edin."


Isınma Oyunları Nasıl Uygulanır?

Isınma oyunları, her branştan öğretmen veya eğitimci tarafından herkesle uygulanabilir. Isınma oyunları, hedef kitle dinamiklerine, ihtiyaçlarına ve ortama göre uyarlanabilir. 

Her ısınma oyunu, uygulanıp farklı kişilerle buluştukça gelişmeye ve zenginleşmeye açıktır. Isınma oyununa dair edindiğiniz deneyimleri ve çözümün gelişmeye açık yönlerine dair önerilerinizi Öğretmen Ağı - Çözüm Merkezi Geri Bildirim Formunu doldurarak iletebilirsiniz.

Uygulama sürecine yaratıcı düşünmeyi dahil etmek için Yaratıcı Problem Çözme becerisi ve Tasarım Odaklı Düşünme (TOD) metodolojisine dair daha fazla bilgi ve içeriğe www.yaraticiproblemcozme.org adresinden ulaşılabilir. 

Isınma oyunuyla ilgili sosyal medya paylaşımlarınızda #DeğişimOkulda hashtagini kullanarak ve Öğretmen Ağı sosyal medya hesabını etiketleyerek, oyunların yaygınlaşmasına katkı sunabilirsiniz.

anket_icon.png Isınma oyununu uyguladığınızda, buradaki 
formu doldurarak
geri bildirimlerinizi paylaşır mısınız?

Üye Girişi

Yeni Kullanıcı

Dahil Ol ›

Öğretmen Ağı web sitesinde çerez kullanımına izin verilmektedir. Web sitesinde gezinmeye devam ederek, bu kullanımı kabul etmiş sayılırsınız. Daha Fazla BilgiKabul Ediyorum